http://cafemis.com bannerımı alırmısınız?

BOŞNAK BÖREĞİ tarif no:26

2.İFTAR ETKİNLİĞİ'NİN 4 .HAFTASI

TARİF NO:26
TARİF GÖNDEREN:http://akasyakokusu.blogspot.com/

BENİ YALNIZ BIRAKMADIĞIN İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUM CANIM ARKADAŞIM..

Merhaba hepinize mutlu pazarlar diliyorum..Mübarek Ramazan ayının son günlerini yaşıyoruz..Mutfağımızdan bereket kalbimizden sevgi eksik olmasın..Her güne leziz değişik yemekler hamurişlerini yapmaya çalıştık..
İşte size birkaç gün önce tvde Ayşe Tüter hanımefendinin yaptığı BOŞNAK BÖREĞİMİ getirdim..Bizzatta resimledim size kolaylık olsun diye..Resmimiz servise hazır hali..Ben hafif sıcakken daha çok seviyorum börek türlerini.Tepsinin birazını sarımsaklı yoğurtla hazır beklettim..Diğer yemekleri bırakıp böreğe saldırdık..Kızım habire masaya servis yaptı..En sonunda 4 taneciğini saklayıp çaya çağıran komşuma götürdüm:)))
Birbirinden lezzetli tariflerin toplandığı Ramazan Etkinlikleri 2'nin son hafta ev sahibesi sevgili
Ayşegül 'ün evsahipliği yaptığı etkinliğe gönderiyorum bu leziz böreğimi...Mutlaka gidin görün haberi olan olmayana haber versin davet beklemeyin tarifinizi sizde teklif edin..Birbirimizden görüp öğreneceğimiz daha çok şeyimiz vardır diyorum..
Uzatmayalım hemen tarife geçelim..
**
1 kg yufka................benim 6 taneydi.
500 gr kıyma.................ben 400 gr kullandım
1 büyük soğan + baharat
1 su bardağı su
1 su bardağı soya yağı
**
sarımsaklı yoğurt.
Tam takip edemedim ama galiba ara harcında sadece sıvıyağ kullanıldı..Ben bunu ağır olmasın diye yarıyarıya su ve sıvıyağ olarak değiştim.Çiğ kıymamızla incecik kıyılmış yada rendelenmiş soğanımızı iyice karıştırıyoruz.Ön hazırlık tamam başlıyoruuuzzzz...

Yufkamızı düz bir zemine seriyoruz..Su + sıvıyağ karışımızla yufkamızı ıslatıyoruz..Tam ortasına uzunlamasına çiğ kıymamızı koyuyoruz..


Yarım olacak şekilde kıymanın üstüne bir kenarını kapatıyoruz.Üst kısmıda hafifçe ıslatıyoruz.
Yavaşça rulo yapıyoruz..Köşeli tepsiye kol böreği şeklinde değilde uzunlamasına yerleştiriyoruz..Düzgün olacak şekilde dilimlere bölüyoruz.Tarifte sadece en üste yağ sürülmüştü yoksa banamı öyle geldi tam takipte edemedim ama ben kalan su+sıvıyağ harcıma 1 yumurta sarısı ekleyip böreğimin heryerine sürdüm..Fırında nar gibide kızarınca çok güzel oldu..Servise sunarken sarımsaklı yoğurt döktüm üstüne..Bir tavsiye sadece yiyeceğiniz kadarına yoğurt dökün..Gerektikçe ilave yaparsınız..Yoğurtlu bekleyince yumuşuyor hemen..Ben hafif sıcakken seviyorum börek türlerini...Fırındada nar gibi kızarınca nefis olmuştu..Tepsinin önce yarısını yoğurtladım..Fakat başka yemek olmasına rağmen biz böreğin başına toplandık..Tepsi full bitmeye yakın 4 dilimini çaya çağıran komşuma ayırdım..
Üstteki tepsiden hepinize birer dilim ikram ediyorum..Afiyet şeker bal olsun sevgilerimle...

0 yorum: