http://cafemis.com bannerımı alırmısınız?

KIYMALI SU BÖREGI tarif no:74

2.İFTAR ETKİNLİĞİ'NİN 4 .HAFTASI

TARİF NO:74
TARİF GÖNDEREN:http://keskinlininmutfagi.blogcu.com/

BENİ YALNIZ BIRAKMADIĞIN İÇİN
TEŞEKKÜR EDİYORUM CANIM ARKADAŞIM..

25/9/2008 - KIYMALI SU BÖREGI



HEPINIZE BOL BEREKETLI GÜNLER;
Bayram yaklasiyor su günlerde hepinizi bir telas sarmaya baslar artik
Temizlik alis veris,bayram tatlilari,börekler,v.s....

Iste bende size bayram icin hazirlayabileceginiz enfes bir su böregi tarifi
verecegim yapimi biraz zahmetlide olsa enfes bir börek
DAHA önce peynirlisinin tarifini vermistim o zamanlar makinem kötü oldugu vede acemilik oldugu icin detayli resim yoktu ama simdi
kare kare her asamasini sizin icin görüntüledim hadi kolay gelsin

Arkadaslar bu aralar cok yogunum son davetlerimi aliyorum
cogunuz biliyor birde calistigim icin zor oluyor,yorumlariniza gec
dönebilirim kusura bakmayin ama her firsatta ugrayacagim Utanmis

VE tarifi yine sevgili AYSEGÜLE ramazan etkinligi icin yolluyorum
kolay gelsin
http://hobievigardenya70.blogspot.com



*****KIYMALI SU BÖREGI*****
MALZEMELER:

Bu malzemeler iki tepsilik börek icin
* 6 tane yumurta
* 2 y.k yogurt
* 1 cay bar.su
* Tuz

IC MALZEMESI
* Yarim kilo kiyma 2 tepsi icin
* Maydonoz
* Pul biber,tuz

ARA KATLARI ICIN :
* 200 gr tereyag
* 1cay bardagi siviyag

YAPILISI:
* Hamur yogrulur yarim saat dinlendirilir
* Cevizden biraz büyük bezeler alinir tepsiye
dizilir üzerine nemli bir bez örtülür.
* Önce bütün bezeler kullanacaginiz tepsi büyüklügünde acilir
Temiz bir sofra bezine serilir.
* Büyük bir tencereye su konulur kaynamasi beklenir
*Bu arada ic malzeme hazirlanir tereyag eritilir
siviyagda eklenerek iki dakika kaynatilir kenara alinir
* Kiyma kavrulur maydonz ve baharatlar eklenir
* Büyük bir kab icerisine soguk su hazirlanir
* Kaynayan suya bolca tuz atilir ,acilan hamur
14 lik iki guruba ayrilir ben bir tepsi icin 14 tane kulaniyorum
tepsi yaglanir en alt kata kuru hamurdan bir tane konulur
o zaman tepsiye yapismiyor
* Sonra acilan yufkalar sirayla kaynayan suya atilir
haslanir hemen batirip cikarmak yeterli olacaktir
hemen soguk suya alinip her yeri acilir yapisik bir yeri kalmamasi lazim
temiz bir bez üzerinde fazla suyu alinir tepsiye dizilir,




* Her üc katta bir aralarina 1 y.k yag gezdirilir
7 yufkaya bu islem yapilir orta kata gelinir
ic malzeme konulur kalan 7 yufkada ayni sekilde yapilarak üst üste dizilir



* Yine en üstede yag gezdirilir elinizle heryerine yayilir
bicakla bir kac yerine delikler acilir ve 250 derecede pisirilir



* Firindan cikinca üzerine nemli bir bez sermeyi unutmayin
afiyele yenir,denemek isteyenlere kolay gelsin

0 yorum: