http://cafemis.com bannerımı alırmısınız?

KEKLİ BAKLAVA tarif no:91

2.İFTAR ETKİNLİĞİ'NİN 4 .HAFTASI

TARİF NO:91
TARİF GÖNDEREN:http://ilmekilmek.blogcu.com/

BENİ YALNIZ BIRAKMADIĞIN İÇİN
TEŞEKKÜR EDİYORUM CANIM ARKADAŞIM..

iftar bereketi etkinliği/4

Günaydın arkadaşlar,
http://hobievigardenya70.blogspot.com arkadaşım beni ve katılmak isteyen tüm dostları 2.İFTAR ETKİNLİĞİNİN 4.HAFTASI'na davet etmiş, teşekkür ediyorum kendisine.... bende önceki günkü iftar davetim için hazırladığım kekli baklavamla bu etkinliğe katılayım istedim, gelen tarifleri arkadaşım tek tek yayınlamaya başlamış bile, bakın ne leziz şeyler çıkmış ortaya...

KEKLİ BAKLAVA

HAMUR mal= 1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 yumurta
1 çay kaşığı kabartma tozu
aldığı kadar un

KEK mal
= 3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı dövülmüş fındık veya ceviz
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un

ŞERBET mal= 5 su bardağı şeker
5 su bardağı su - yarım limon suyu

AYRICA= 1 paket mısır nişastası
1 su bardağı sıvı yağ

Hamur malzemesinin tamamını ele yapışmayacak ve yumuşacık olacak şekilde yoğurun, 24 küçük parçaya ayırın, bu parçaların 10 adetini tek tek mısır nişastasıyla tabak büyüklüğünde açıp aralarına nişasta serperek üst üste yığın ve hepsini birlikte merdaneyle tepsi büyüklüğünde açıp tepsiye yerleştirin..... kalan 14 bezeyide aynı şekilde açıp hazırda bekletin.... daha sonra kek malzemesini zor yayılacak kadar katıca çırpın ve tepsideki yufkanın üzerine kaşığı ıslaya ıslaya yayın, kekin üzerinede hazırladığınız diğer 14lük yufkayı koyun ve istediğiniz gibi kesin.... üzerine 1 su bardağı sıvıyağı heryerine eşit gelecek şekilde dökün... kek gibi pişirin....
Şerbetinide kaynatın, içine limon suyunu ekleyip ılımaya bırakın..... Tepsi soğuk--- şerbet ılık olacak şekilde dökün.... 15-20 dak sonra servise hazır..... Afiyet olsun.....

0 yorum: