http://cafemis.com bannerımı alırmısınız?

FIRINDA TAVUKLU PİLAV(TAVUK KAPAMA) tarif no:67

2.İFTAR ETKİNLİĞİ'NİN 4 .HAFTASI

TARİF NO:67
TARİF GÖNDEREN:http://www.hazanca.blogspot.com/

BENİ YALNIZ BIRAKMADIĞIN İÇİN
TEŞEKKÜR EDİYORUM CANIM ARKADAŞIM..

FIRINDA TAVUKLU PİLAV YA DA TAVUK KAPAMA-İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ-2 4.HAFTA

İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ-2 4.HAFTA

FIRINDA TAVUKLU PİLAV YA DA TAVUK KAPAMA-

Merhabalar uzun zamandan beri bloğumla ilgilenemiyorum,önce tatil ardından temizlikler ve Ramazan'ın gelmesi bizi biraz yordu gibi,bayram sonuna kadar aynı yoğunluk devam edecek ama ben http://www.hobievigardenya70.blogspot.com/ arkadaşımın davetini geri çevirmemek adına etkinliğe katılıyorum,bu yemeği Bulgaristan göçmeni bir arkadaşımdan öğrendim biz ailece beğenerek yiyoruz,umarım sizler de beğenirsiniz sevgilerimle........

FIRINDA TAVUKLU PİLAV(TAVUK KAPAMA)



MALZEMELERİ

(6 kişilik)

*üç bardak baldo pirinç

*bir büyük baş soğan

*bir yemek kaşığı dolusu salça

*sıvıyağ,tuz ve karabiber

*altı-yedi parça tavuk budunun dibi(arzu eden bütün tavuğu resimdeki gibi büyük parçalara ayırarak kullanabilir,bizde genelde but tüketildiği için but yazdım)

YAPILIŞI

Öncelikle tavuğumuzu tüylerini tütsüledikten ve temizledikten sonra bir miktar suyla etin rengi değişene kadar haşlıyoruz(fırında pişeceği için fazla haşlamaya gerek yok).Daha sonra pilavımızı hazırlamaya başlıyoruz ,ince kıydığımız soğanımızı pembeleşene kadar çok az yağda kavuruyoruz sırasıyla salçamızı ve pirincimizi ekleyerek pirinçler şefaf hale gelene kadar kavurma işlemine devam ediyoruz,daha sonra fazla büyük olmayan bir tepsiye kavurduğumuz pirinç malzememizi alıyor ve üstüne önce tavuklarımız yerleştiriyoruz,tavuğu haşladığımız sudam pirincin üstüne bir parmak çıkana kadar tepsimize döküyoruz önceden ısıttığımız fırında(200 derece)tavuklarımızın üstü iyiyce kızarana kadar pişiriyoruz,afiyet olsun .......

0 yorum: