http://cafemis.com bannerımı alırmısınız?

ÇARŞAF BÖREĞİ tarif no:79

2.İFTAR ETKİNLİĞİ'NİN 4 .HAFTASI

TARİF NO:79
TARİF GÖNDEREN:http://yasaminkiyisindan.blogcu.com/

BENİ YALNIZ BIRAKMADIĞIN İÇİN
TEŞEKKÜR EDİYORUM CANIM ARKADAŞIM..

ÇARŞAF BÖREĞİ (FINDIKLI)***

IMG_0596
Bu tarifimi iftar bereketi etkinliğini yapan http://hobievigardenya70.blogspot.com/ arkadaşıma gönderiyorum..
ilk kez çarşaf böreği yaptım..Oktay usta yeşil elmada yapmıştı..Yaparken çarşaf kullanmamıştı bende kullanmadım..Demekki çarşafsızda oluyormuş.Çarşaf rahatlıkla rulo yapmak için sanırım..Siz isterseniz Çarşafla deneyin..Dil


IMG_0598
******ÇARŞAF BÖREĞİ******
MALZEMELER:
6 su bardağı un
2 su bardağı ılık su
1 tatlı kaşığı tuz
1 paker instant maya
İÇİ İÇİN:Dilediğiniz malzeme.Peynir,kıyma vs..
ben fındıklı yaptım 2 su bardağı kıyılmış fındık
.
YAĞLAMAK İÇİN:
1 su bardağı sıvı yağ tereyağı karışımı
YAPILIŞI:Un ve mayayı yoğurma kabına alıp karıştırın..Tuzuda ekleyin..Suyu yavaş yavaş ilave edip orta yumuşaklıkta bir hamur yoğurun..Hamuru ılık bir yerde üzerini örterek yaklaşık yarım saat dinlendirin..Sürenin sonunda hamuru 5 bezeye ayırın..Yaklaşık 30 santim çapında açın.açtığınız hamuru yağlayın.Yağı her tarafına gezdirin..elinizle çekiştirerek açabildiğiniz kadar açın..İçine dilediğiniz malzemeyi koyup rulo yapın..Yağlanmış fırın tepsinize alıp kendi etrafında dolayın..Diğer bezeleride aynı şekilde yapın..Üzerlerine kalan yağdan sürün.Tepside bekletin.Yaklaşık 40-45 dakika kadar. Sürenin sonunda üzeine 1 yumurta sarısı sürüp önceden ısıtılmış fırına verin..AFİYET OLSUN...

IMG_0595
Elimizle açarken yufka şekilde ki gibi olabiliyor panik yapmayınSiritiyor
IMG_0592IMG_0591

0 yorum: