http://cafemis.com bannerımı alırmısınız?

FIRINDA BEŞAMEL SOSLU ŞİNİTZEL tarif no:12

2.İFTAR ETKİNLİĞİ'NİN 4 .HAFTASI

TARİF NO:12
TARİF GÖNDEREN:http://yersofrasi.blogcu.com/

BENİ YALNIZ BIRAKMADIĞIN İÇİN TEŞEKKÜR EDİYOR
UM CANIM ARKADAŞIM..

FIRINDA BEŞAMEL SOSLU ŞİNİTZEL & İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 4


yine bi yemek tarifi veriyorum size...aslında tatlı veya çorba tarifi verecektim ama ramazan ayında olduğumuz ve de iftar sofraları için sürekli olarak,değişik hem de lezzetli olacak tarifler arayışında olduğumuz(yani en azından ben öyleyim) için önceliği bu tarife verdim.dün akşam iftara gelen misafirlerim için yaptım bunu.belki sizler için de değişik bir fikir olur...özellikle ben olmak üzere bayıldık...gerçi benim fotoğrafını çekmem iftardan sonrasını bulduğu için ancak küçük parçaları kalmıştı.normalde daha büyük parçalar halindeydi yani...
neyse...
geçiyorum artık tarife...
MALZEMELER:
*10 adet tavuk şinitzel(siz kendi kişi sayınıza göre ayarlayın)
tavuğun sosu için;
*2 adet kırmızı biber
*1 adet orta boy soğan
*sıvı yağ
*köri,pul biber,kimyon,tuz
garnitür için;
*2 adet küçük patates
*2 adet havuç
*1 su bardağı bezelye
beşamel sos için;
*2 yemek kaşığı tereyağ
*2 yemek kaşığı un
*2 bardak süt(eğer koyu olursa biraz daha süt ekleyebilirsiniz;biraz akıcı kıvamda olmalı)
üzeri için;
*kaşar peyniri rendesi
YAPILIŞI:
*ilk önce tavuklarımızı derin bir kaba alıyoruz.ardındansoğanı ve kırmızı biberi küçük küçük doğrayıp üzerine ekliyoruz ve sıvıyağı ve diğer baharatlarımızı ekleyip güzelce harmanlıyoruz.ve dolapta en az 2 saat bekletiyoruz...
*diğer taraftan eğer benim gibi hazır garnitür kullanmayacaksanız havucu patatesi ve bezelyeyi haşlıyoruz...
*2 saat sonunda tavukları dolaptan alıp soğanlardan ve biberlerden ayırıyoruz...kalan malzemeleri fırın tepsisinde tavukların alt kısmına gelecek şekilde (ortalama birer kaşık)olacak koyuyoruz.yani şinitzellerin alt kısmında kalacak bu karışım.üzerlerine şinitzelleri koyup önceden ısıtılmış 200 derecelik pişiriyoruz.
*bu arada beşamel sosu hazırlamak için yağımızı eritiyoruz.eridikten sonra unu ekleyip kavuruyoruz.ve yavaşça sütümüzü ilave ediyoruz.ve akıcı bi kıvama gelene kadar süt ekleyip pişiriyoruz.
*pişen tavuklarımızı fırından çıkarıp üzerine önce hazırladığımız garnitürü ,onun da üzerine beşamel sosu koyup kaşar rendesi serpip fırına veriyoruz ve kaşarlar eriyene kadar fırında bekletiyoruz...eridikten sonra çıkarıp sıcak olarak servis yapıyoruz...
hayırlı iftarlar....
VE DE BU TARİFİ İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 4'E EV SAHİPLİĞİ YAPAN gardenya70 'YA GÖNDERİYORUM....KOLAY GELSİN ARKADAŞIM...

0 yorum: